تعداد صفحات : 58 صفحه

درس پژوهی در آموزش و پرورش یک فعالیت کاربردی و ماموریت گراست از این رو نتایج آن باید به طور مشخص در سطح مدرسه تاثیر گذار باشد به این ترتیب پژوهش در آموزش و پرورش زمانی به اهداف و ماموریت خود نایل می شود که نتایج آن در مدرسه و کلاس درس به کار گرفته شود. پژوهش حاضر به صورت کیفی از نوع درس پژوهی با عنوان نگهداری و بازیافت مواد در کلاس دوم مدرسه دخترانه شهدای کوی آزادگان انجام گرفت. این درس پژوهی به صورت گروهی وبا مشارکت همکاران فرهنگی با موضوع مذکور به اجرا درآمد.

از آنجا که مفهوم اسراف در زندگی ما بسیار مهم و حیاتی می باشد، ما بر آن شدیم که این مفهوم را در درس نگهداری و بازیافت مواد پیاده کنیم. که در این درس بچه ها نگهداری محل مناسب انواع مواد را یاد می گیرند و نیز می آموزند که هر ماده ی اضافی دور ریختنی نیست مثلا اضافه خوراکی های خود را می توانند نگهداری کنند یا از مواد دور ریختنی باز استفاده کنند. با تفکیک و جداسازی زباله ها آشنا شوند و بتوانند آموخته های خود را در زندگی پیاده کنند.

فهرست مطالب:

مقدمه

فصل اول: فرایند درس پژوهی

تعیین هدف

طراحی واحد یادگیری

طراحی نقشه ذهنی

استخراج ایده کلیدی

شایستگی های مورد انتظار

طراحی ملاک های شایستگی و سطوح هریک از آن ها

تعیین تکلیف عملکردی

طرح پرسش های اساسی

طراحی تکلیف یادگیری

اجرای واحد یادگیری

تولید مواد آموزشی مورد نیاز برای اجرا

هدایت فرایند یادگیری

ارزیابی از شایستگی های کسب شده توسط دانش آموزان

تامل و باز نگری

طراحی مجدد

اجرای مجدد

ارزشیابی مجدد

فصل دوم: روایت من از کارورزی 4

روایت فرایند درس پژوهی

کد گذاری

تحلیل و تفسیر پایانی

منابع

خرید و دانلود - 5000 تومان

دانلود پاورپوینت رشته صنایع غذایی

دانلود پاورپوینت رشته معماری

دانلود روش تحقیق علوم اجتماعی

دانلود روش تحقیق رشته مدیریت

دانلود کار تحقیقی رشته حقوق

راهبردهایی جهت ایجاد انگیزه درس ریاضی در دانش آموزان

علل درس نخواندن دانش آموزان

درس ,های ,پژوهی ,مواد ,طراحی ,نگهداری ,درس پژوهی ,نتایج آن ,نگهداری و ,و بازیافت ,بازیافت مواد

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

shayanqrayaneh تو بهترین خرید رو از ما داشته باش مشاور بازاریابی و فروش مطالب اینترنتی ايزوگام مخصوص حرفه اي تهران کرج دانلود مقاله فارسی نيسم فارس درایو مهارت های زندگی nasimrapc